Ahogy sokan mások, én is az ingyenes Mailchimppel kezdtem építeni a hírlevéllistámat még 2015-ben.
Egy darabig jó is volt, de nagyon zavart, hogy a feliratkozókat nem lehetett megjelölni, és sok esetben duplán számolta a rendszer ugyanazt a feliratkozót.
Arról nem beszélve, hogy a hírleveleim megnyitási aránya nem volt túl fényes: kb. 20 – 30% körül.
2016-ban tűnt fel a színen a kifejezetten bloggereknek szánt Convertkit, amelyet anno úgy hirdettek, hogy „profi funkciók egyszerű kezelhetőség mellett”.
Bár nem volt ingyenes (most is csak részben az), átváltottam a Convertkit-re 2016 nyarán, és azóta is imádom használni!
Nem beszélve arról, hogy a leveleim megnyitási rátája megnőtt, általában 35-55 % közt van (lehet, hogy közben én is jobban írok már :))
Ebben a bejegyzésben végigveszem a Convertkit hírlevélküldő szolgáltatás funkcióit, és hogy azokat hogyan használom én.
Ha szeretnéd elkezdeni a használni őket, kérlek használd az alábbi linket:
https://convertkit.com?lmref=atPdTQ
(Ez egy affiliate link, amiért engem a Convertkit támogat, míg Neked semmi pluszba nem kerül – köszönöm).
Tartalom
- 1 Convertkit árazás
- 2 Feliratkozás menete a Convertkitnél: landing page és form
- 3 Feliratkozás menete a Convertkitnél
- 4 Convertkit lelke: címkézés / taggelés
- 5 Hírlevélküldés Convertkittel
- 6 Convertkit szekvenciák – automatizált hírlevélküldés
- 7 Convertkit automatizmusok, szabályok
- 8 Jól használható és átlátható analitika
- 9 Széleskörű integráció a Convertkittel
- 10 Convertkit előnyei
- 11 Convertkit hátrányai
- 12 Összefoglalás
- 13 Hasznos linkek
Convertkit árazás
Itt tudod a Convertkit oldalán összehasonlítani részletesen az árakat.
Szerintem nagyon jó húzás volt tőlük, hogy csináltak egy Free plan-t is, max 1000 feliratkozóig, ráadásul a funkciók egy részét ebben a csomagban is el lehet érni (de a Convertkit igazi erősségét adó szekvenciákat és automatizálásokat nem):
Ingyenes | Fizetős csomag | |
Korlátlan számú landing oldal (30+ prémium templéttel) | ✓ | ✓ |
Korlátlan feliratkozási űrlap és CTA | ✓ | ✓ |
Korlátlan forgalom | ✓ | ✓ |
Reszponzív dizájn | ✓ | ✓ |
Feliratkozók száma ($ / hó árak) | max. 1000 | 0-1000: 29$ 1001-3000: 49$ 3001-5000: 79$ |
Korlátlan hírlevél (Broadcast) | ✓ | ✓ |
Feliratkozó címkézés (tagging) | ✓ | ✓ |
Automatizált funnelek és email szekvenciák | X | ✓ |
Prémium ügyfélszolgálat | X | ✓ |
Integrációk | X | ✓ |
Ez azt jelenti, hogy teljesen ingyenesen tudsz szuper jól dizájnolt landing oldalakon email címeket begyűjteni, azaz feliratkozókat szerezni!
Még saját weboldal nélkül se kell hozzá, hiszen a landing oldalak a Convertkit szerverén futnak!!!
Ingyenes csomag a Convertkitnél:
Annyit azért érdemes tudni, hogy kell saját cégneves emailcím, mert gmailes meg yahoo-s címekről nem enged hírleveleket küldeni (törvényi szabályozás miatt).
Tehát saját domainneved alatt futó emailcímmel kell rendelkezzél a Convertkit használatához.
Feliratkozás menete a Convertkitnél: landing page és form
A Convertkitnél kétféleképp lehet feliratkozókat gyűjteni:
- landing oldalakkal, melyek a Convertkit szerverén futnak, és egy URL-lel bárhová linkelhetők
- formokkal, azaz hagyományos űrlapokkal, amiket a weboldalunkba tudunk beágyazni
Convertkit landing oldalak
Szerintem az egyik legjobb feature a Convertkitnél.
Ezek olyan oldalak, amiket a Convertkit hosztol, és amiknek saját megosztható URL-jük van, azaz
nem kell hozzá saját weboldallal rendelkeznünk!
Ez induláskor hatalmas segítség, pont ezért van benne a Convertkit ingyenes csomagjában.
Csak ki kell választanunk egy templétet, majd a benne lévő szöveget / képet személyre szabnunk és kész is!
Például itt egy ilyen oldal tőlem (ez a saját weboldalam linkje alatt fut, lásd a WordPress pluginról szóló részt:
Hogy hogyan kell beállítani a feliratkozás menetét, arról a következő utáni bekezdés fog szólni.
Converkit beágyazható űrlapok (form)
Felugró pop-up feliratkozói űrlap
Sokszor nem akarjuk az egész feliratkozói űrlapot beilleszteni a weboldalunkra, hanem azt szeretnénk, hogy egy idő után / kilépési szándék esetén, vagy csak egy linkre / gombra kattintva felugorjon.
Erre is van lehetőség Convertkitben, ha „Modal” típusú Formot használunk.
Ez esetben többféleképp aktiválódhat az űrlap:
- Oldalon eltöltött x idő múlva
- Görgetési százalék felett
- Exit intent, oldalelhagyási szándék esetén
- Linkre / Gombra kattintva
Pop-up linkre/gombra kattintva
Ez az, ami lehetne egy picit egyszerűbb is, de végülis egyszerű, csak a két sornyi kód két sora két különböző helyen van.
1. Az adott form Embed részén lévő Javascript panelen lévő kódot másold ki, és illeszd be egy HTML blokkba azon az oldalon, ahol szeretnéd, hogy felugorjon a form.
(Ne aggódj, ez a HMTL blokk nem lesz látható a bejegyzésedben)
2. Majd a Form Settings menü alatt a General fülön alul a „Trigger this modal” részen lévő kódot másold ki, egy szintén HTML blokkba, és írd át a >< közti szöveget.
3. Fontos, hogy az 1. pontban kimásolt <script> sor feljebb kerüljön az oldalon, mint maga az aktiváló link.
4. És kész is!
Feliratkozás menete a Convertkitnél
Ez mind landing oldalak, mind a formok esetén ugyanaz, a rendszer kétlépcsős feliratkozást tesz csak lehetővé.
(Pontosabban van mód egylépcsős feliratkozásra is, de ez nagyon NEM ajánlott!)
Azaz nem elég egy emailcímet megadni, hanem az arra küldött megerősítő emailben lévő linkre rá is kell kattintani.
Szerencsére az egész folyamatot beállítani hihetetlen egyszerű.
Meg tudjuk adni, mi történjen, miután a feliratkozó kitöltötte az űrlapot:
- Kapjon egy személyre szabható pár soros üzenetet, vagy
- Átirányíthatjuk bármilyen URL-re, mondjuk egy olyan oldalra, ahol felhívjuk figyelmét arra, hogy nyissa meg a megerősítő emailt, és hogy húzzon át minket a Gmail „Elsődleges” mappájába
Ezután a „Send Incentive Email” beállítás mellett tudjuk szerkeszteni a megerősítő email tartalmát.
Szerencsére ez már alapból meg van formázva, nekünk csak a szöveget kell beleírnunk.
A középen lévő gombot a rendszer rakja bele, erre kell a feliratkozónak kattintania a megerősítéshez.
Az email megírása után ne felejtsd el alulra görgetni, és a Save-t megnyomni 🙂
Majd utána a After confirming redirect to: részen meg tudjuk adni, mi történjen, miután a feliratkozó a gombra kattint.
Átírányíthatjuk egy tetszőleges URL-re, vagy kaphat egy automatikusan letöltődő fájlt, pl. PDF-t is.
Ezutóbbi szerintem hatalmas könnyebbség, így nem kell Dropboxra feltölteni, aztán meg a letöltőlinkkel bénázgatni, hanem elég nekem egyszer itt feltöltenem a PDF-t.
Convertkit lelke: címkézés / taggelés
A Convertkit alapja, hogy minden egyes feliratkozóhoz egyetlen emailcím tartozik, és ehhez az emailcímhez lehet tulajdonságokat rendelni.
Ennek az alapja a „tag”, azaz címke.
Tehát egy feliratkozóhoz annyi címkét rendelhetek hozzá, amennyit akarok.
Szóval ha egy feliratkozó több form-ra is feliratkozik, akkor is csak egy feliratkozónak számolja a rendszer, de különböző címkék lesznek hozzárendelve (ha az automatizmusok hozzá vannak rendelve)!
Sőt, címkéket kézzel is hozzá tudok adni egy vagy akármennyi feliratkozóhoz.
Példa:
A magyar fotós blogomon minden feliratkozó automatikusan kap egy „magyar” címkét.
Aki a Tejútfotózásról szóló PDF segédletet tölti le, az emellé még kap egy „érdekli az éjszakai fotózás” címkét is.
Aki már regisztrált az online Lightroom tanfolyamomra, az szintén kap egy címkét, annak megfelelően, melyik csomagot vásárolta meg.
A címkék és más tulajdonságok alapján pedig Szegmenseket tudok létrehozni.
Ezekben címkék, név, feliratkozás dátuma, hely, stb alapján lehet válogatni a feliratkozók között. Természetesen ezek a szegmensek mindig frissülnek.
Például létre tudok hozni olyan szegmenst, hogy minden magyar fotós, aki nem vette meg a Lightroom tanfolyamomat:
Hírlevélküldés Convertkittel
Converkitnél az egyszer kiküldött hírlevelet Broadcastnak hívják, és külön fülön szerepelnek.
Itt láthatjuk melyik Broadcastünk hogy teljesített:
Convertkit szekvenciák – automatizált hírlevélküldés
Talán ez a Convertkit egyik legjobb funkciója: a szekvenciák (Sequence).
(Az Automations fülön kell keresni)
A Sequence több, előre megírt hírlevél automatizált, előre meghatározott időpontban történő kiküldése.
Például valaki feliratkozik, és a megerősítő email után, bekerül egy „Welcome” szekvenciába, ahol mondjuk 9 nap alatt 6 emailt kap tőlem:
Ez kiváló lehetőség arra, hogy a feliratkozó megismerjen minket, de akár arra is, hogy egy termék eladási kampányát levezéreljük.
A szekvenciáknak vannak extra beállításai is, pl:
- mely napokon, mely időpontban menjenek az emailek
- mely napon ne küldjön emailt (pl. hétvégén ne)
- kik ne kerüljenek bele a szekvenciába (pl. kínos lenne, ha valakinek 2x akarnánk eladni valamit)
- melyik emailcímünkről menjen
Convertkit automatizmusok, szabályok
A másik nagyon erős feature a Convertkitben az automatizálási szabályok, amiket ők Rules-nak hívak.
Valamilyen esemény történik, majd a rendszer a szabálynak megfelelően végrehajt egy másik eseménysort.
Például valaki feliratkozik egy adott formra, akkor az a feliratkozó kapjon egy címkét.
Nagyon egyszerű: bal oldalon kiválasztjuk, hogy melyik esemény legyen a Trigger, azaz ravasz, ami
működésbe azt a automatizálási az eseményt, amit a jobb oldalon állíthatunk be:
Itt például, ha valaki feliratkozik az adott űrlapomra, akkor kap egy „magyar” és „fotózás” címkét, valamint bekerül egy szekvenciába is:
Szerencsére a rendszer van annyira okos, hogy ha az adott feliratkozó már benne van egy szekvenciában, vagy már végigment rajta, akkor nem fogja újból végigküldeni őt a rendszer.
Sőt, mindezt meg lehet csinálni vizuális szerkesztéssel is, itt még több lépést egymásba lehet kapcsolni.
Például a lenti képen a következő történik:
- feliratkozó befejez egy email szekvenciát
- utána kap egy automatizált emailt
- ebben az emailben van 3 különböző link
- megkérjük, arra klikkeljen, ami érdekli
- ennek függvényében különböző tartalmú levelet kap automatikusan
- majd kap még egy levelet
és még kismillió lépést be lehetne ide tenni, csak a képzelet szab határt:
Jól használható és átlátható analitika
Ebben nagyon sokat fejlődött a Convertkit az indulás óta.
Alapesetben is a Subscriber nevű fül töltődik be, ahol összesítve látjuk az elmúlt 30 nap történéseit, új feliratkozók, és leiratkozók alakulását:
A Landing Page & Form fülbe átlépve pedig minden egyes formra lebontva is meg tudjuk nézni a napi adatokat:
De jobb oldalt bármire le lehet szűrni, és dátumtartományt beállítani.
Nálam például így nézett ki a magyar fotós feliratkozók száma egy év alatt:
Az analitika természetesen kiváló az egyszeri hírlevelek és szekvenciák esetén is, mindenhol mindig látható, hogy hány embernek lett küldve, hány százalék nyitotta ki, vagy kattintott bele:
Széleskörű integráció a Convertkittel
Mára már annyian használják a Convertkitet, hogy szinte minden szoftver és plugin fejlesztő kínál hozzá integrációt.
(Természetesen a DIVI és Elementor weboldalépítők email optin moduljai is)
WordPress-Convertkit plugin
Természetesen van ingyenes WP plugin, ami az igen beszédes Convertkit névre hallgat.
Telepítve és aktiválva, majd a kulcsokat megadva a következőket tudjuk tenni.
1. Be tudjuk ágyazni rövidkóddal
A Convertkit form szerkesztőjén az Embeds részen, a WordPress fül alatt kell kimásolni az ott megadott rövidkódot, majd azt rövidkódként a bejegyzésbe illeszteni.
2. Teljes oldalas landing oldalhoz a saját weboldalunkra mutató URL-t rendelni
Ehhez a WordPress oldalunkon egy új oldalt kell létrehozni, és a hivatkozáson kívül semmit se kell rajta beállítani.
Majd az oldalbeállítasok alatt a Convertkit panelen a Landing Page részen kiválasztani, hogy a weboldalunk adott linkjén melyik Convertkit landing oldal jelenjen meg.
Convertkit előnyei
- ingyenes csomag 1000 feliratkozóig
- teljes képernyős landing oldalak
- nem kell saját hozzá weboldal
- egy feliratkozó csak egyszer van számolva (nincsenek „listák”)
- egy feliratkozóhoz korlátlan címkét (taget) lehet rendelni
- kiváló megnyitási arány
- automatizált email küldés előre meghatározott események után
- segítőkész, gyors szupport
- sokrétű automatizálási lehetőség különböző események alapján, folyamatábrás szerkesztés
- szinte mindennel integrálható (WordPress, Woocommerce, Zapier Teachable, stb)
- „újraküldés azoknak, akik nem nyitották meg a levelet” funkció
Convertkit hátrányai
- a fizetős csomagok magyar tárcával mérve kicsit drágának tűnhetnek, de szerintem nem azok
- nincsen magyarítva semmi
Összefoglalás
A Convertkit egy kiváló hírlevélküldő szolgáltatás, melynek nagyon profi funkció is vannak, egyszerű kezelhetőség és átláthatóság mellett.
Külön öröm, hogy az első 1000 feliratkozóig ingyenes, és saját weboldal nélkül is készíthetünk modern feliratkozói űrlapokat, így el könnyen el tudjuk kezdeni építeni a közönségünket.
(Bárcsak lett volna ingyenes lehetőségük, amikor én kezdtem…)
Regisztrálj itt az ingyenes csomagra, vagy próbáld ki a fizetős csomagot az összes funkció eléréséhez (14 napos próbaidőt adnak)
Hasznos linkek
Videók a Convertkit használatáról
A fenti linkek ún. affiliate linkek. Ha ezekre kattintva kezded el használni a Convertkitet, akkor engem támogatsz, míg Neked semmilyen pluszköltségbe nem kerül. Köszönöm!
Vélemény, hozzászólás?